polskieradio.pl

Sytuacja kryzysowa – komunikacja w kryzysie

Wskazanie uczestnikom jak oceniać znaczenie kryzysu dla organizacji, jak reagować w poszczególnych jego fazach, jak przygotować odpowiednie komunikaty i oświadczenia oraz opracowywać procedury kryzysowe.

  • Szybkie wyjście z kryzysu polega na sprawnym przekazywaniu informacji niezbędnej do przeprowadzenia sprawnej akcji, a zły przepływ informacji pogłębia kryzys.
Formuła

Formuła

  • mini wykłady połączone z indywidualnymi wystąpieniami. Nagranie i analiza indywidualnych wystąpień uczestników.
  • liczebność jednej grupy – do 8 osób
  • 12 godzin dydaktycznych - 2 dni po 6 godzin
Ile zapłacę?

Ile zapłacę?

  • 2 500 zł + 23% VAT
  • w powyższej kwocie zawarte są koszty dydaktyczne, pomoce szkoleniowe, komplet plików z własnymi nagraniami oraz serwis kawowy i obiadowy
Wykładowca

Cele

  • nawet najlepiej zarządzana organizacja i najbardziej odpowiedzialna może znaleźć się w różnych sytuacjach kryzysowych.
  • najważniejsze to wiedzieć jak zareagować a w przyszłości co zrobić Zanim się pojawi…
Formuła

Korzyści

  • na szkoleniu dowiesz się:
  • co to jest procedura kryzysowa
  • jak opanować kryzys
  • jak odpowiednio rozdzielić zadania
  • jakim językiem przekazywać komunikaty wewnątrz i na zewnątrz organizacji
  • jak organizować kontakty z mediami

Program

Dzień 1

  • Kto jest zainteresowany kryzysami?
    • Środki masowego przekazu, odbiorcy informacji, instytucje kontrolne
    • Media drukowane i elektroniczne – zasady funkcjonowania
    • Jak pracują i czego szukają dziennikarze?
    • Po co są i jak pracują doradcy P.R., rola i miejsce rzeczników prasowych w firmach
    • Ćwiczenie - kontakt z dziennikarzem mediów informacyjnych
  • Zanim się pojawi…
    • Wewnętrzna komunikacja kryzysowa
    • Osoby pierwszego kontaktu medialnego
    • Ćwiczenie – przygotowanie Elevator Pitch, krótkiej wypowiedzi na potrzeby mediów zawierającej najważniejsze wartości firmowe - chroniące jej wizerunek

Dzień 2

  • Kryzysy długotrwałe, kampanie negatywne
    • Sposoby reagowania na kampanie negatywne w zależności od fazy kryzysu
    • „Efekt bumerangu” w kampanii negatywnej
    • Udzielanie odpowiedzi na pytania reaktywne – ucieczka do przodu
    • Ćwiczenie – przygotowanie oświadczenia medialnego w zaimprowizowanej sytuacji kryzysowej
    • Sytuacja kryzysowa a media
    • „Złota godzina” w kontaktach z mediami
  • Kryzysy długotrwałe, kampanie negatywne
    • Funkcjonowanie redakcji informacyjnej w czasie kryzysu
    • Kryzys w mediach, komunikacja kryzysu na zewnątrz firmy
    • Przyjmowanie przedstawicieli mediów w firmie w czasie kryzysu
    • Podstawowe narzędzia komunikowania się z mediami w kryzysie
    • Ćwiczenie – przygotowanie i wystąpienie na konferencji prasowej
  • Co jeszcze warto wiedzieć?
  • Szkolenia odbywają się w salach wykładowych oraz studiu treningowym Centrum Edukacji Medialnej w nowym budynku Polskiego Radia S.A. przy al. Niepodległości 77/85 w Warszawie.
  • Istnieje możliwość bezpłatnego korzystania z parkingu Polskiego Radia S.A. w trakcie trwania szkolenia.
  • Uczestnicy otrzymują certyfikat po ukończeniu szkolenia.