polskieradio.pl

Rzecznik prasowy firmy

W trakcie trzydniowego szkolenia pokażemy Ci na czym polega rola rzecznika prasowego. Zdobędziesz praktyczną wiedzę, dzięki której będziesz swobodnie i efektywnie komunikował się z otoczeniem medialnym, a także umiał wpływać na kształtowanie pozytywnego wizerunku swojej firmy, organizacji, instytucji.

  • To szkolenie jest dla Ciebie, jeśli jesteś:
  • rzecznikiem prasowym
  • menagerem odpowiedzialnym za kształtowanie wizerunku instytucji, urzędu, organizacji
  • pracownikiem działu public relations
  • osobą przygotowującą / przekazującą informacje dla opinii publicznej o aktualnej sytuacji i planach firmy
  • studentem wiążącym swoją przyszłość z obszarem public relations
Formuła

Formuła

  • wykład połączony z prezentacją
  • nagrania przed mikrofonem
  • ćwiczenia rejestrowane kamerą
  • liczebność jednej grupy – do 10 osób
  • 18 godzin dydaktycznych – 3 dni po 6 godzin
Ile zapłacę?

Ile zapłacę?

  • 2 900 zł + 23% VAT
  • w powyższej kwocie zawarte są koszty dydaktyczne, pomoce szkoleniowe, komplet plików z własnymi nagraniami oraz serwis kawowy i obiadowy
Wykładowca

Cele

  • przekazanie wiedzy i rozwinięcie umiejętności, które przygotują do pełnienia funkcji rzecznika prasowego
  • dostarczenie praktycznych wskazówek dotyczących współpracy z mediami i dziennikarzami
  • rozwijanie umiejętności konstruowania komunikatów prasowych
  • opanowanie technik efektywnej komunikacji z mediami
Formuła

Korzyści

  • zdobycie praktycznej wiedzy pozwalającej na efektywne komunikowanie się z otoczeniem medialnym
  • kształtowanie pozytywnego wizerunku organizacji
  • zdobycie wiedzy na temat najczęściej popełnianych błędów w relacji z mediami
  • przygotowanie do wystąpienia przed kamerą

Program

Dzień 1

  • Rola i zadania rzecznika prasowego – wykład i ćwiczenia rejestrowane kamerą
    • różnica między PR-owcem a rzecznikiem
    • miejsce rzecznika w strukturze firmy/organizacji
    • wybrane elementy z prawa prasowego
    • organizacja Biura Prasowego
    • najważniejsze zadania rzecznika
    • kompetencje i odpowiedzialność
    • współpraca między rzecznikiem a komórką PR
    • najczęściej spotykane typy rzeczników
    • cechy osobowości
    • metody pracy
    • zadania rzecznika w sytuacji kryzysowej
  • Sposoby przekazywania informacji, a sposoby wyrażania i uzasadniania poglądów oraz opinii
    • znaczenie poprawności językowej, sztuka mówienia i konstruowania wypowiedzi
    • jak efektywnie dbać o głos, który jest Twoją wizytówką
    • strategia wypowiedzi
    • sposoby przygotowywania się do wypowiedzi
    • walka z tremą i kontrolowanie emocji
  • Techniki komunikacji i współpraca z mediami
    • zasady współpracy z prasą
    • zasady skutecznego przekazu
    • oczekiwania słuchaczy
    • czym są wypowiedzi dla mediów elektronicznych, ich cechy i rodzaje
    • elementy decydujące o wartości i skuteczności wypowiedzi w mediach elektronicznych
    • notatki prasowe: rodzaje, różnice
    • jak pisać informacje prasowe
    • wywiady prasowe
    • ogólne zasady współpracy z radiem i telewizją
    • przygotowanie (rzecznika/szefa) do rozmowy z dziennikarzami
  • Zachowania przed kamerą i mikrofonem
    • podczas udzielania wywiadu
    • w trakcie konferencji prasowej
    • podczas rozmowy w studiu telewizyjnym i radiowym
    • podczas wypowiedzi przed kamerą lub mikrofonem w warunkach pozastudyjnych
    • rola ubioru i wyglądu zewnętrznego podczas wystąpień przed kamerą telewizyjną
    • czy odpowiadać na wszystkie pytania stawiane przez dziennikarza i jak unikać odpowiedzi na pytania niewygodne
    • jak radzić sobie z techniką studyjną
    • obowiązki dziennikarza pełniącego rolę gospodarza programu telewizyjnego wobec rozmówcy
  • Co jeszcze warto wiedzieć?
  • Szkolenia odbywają się w salach wykładowych oraz studiu treningowym Centrum Edukacji Medialnej w nowym budynku Polskiego Radia S.A. przy al. Niepodległości 77/85 w Warszawie.
  • Istnieje możliwość bezpłatnego korzystania z parkingu Polskiego Radia S.A. w trakcie trwania szkolenia.
  • Uczestnicy otrzymują certyfikat po ukończeniu szkolenia.