Szkolenie skierowane jest do osób stających przed koniecznością wystąpień publicznych, biorących udział w negocjacjach, prezentacjach, spotkaniach biznesowych.
Uczestnicy uzyskają praktyczne wskazówki jak budować własny wizerunek zgodny z zaplanowanymi celami, jak dobierać i prezentować argumenty.
Wykładowca
trenerzy medialni
logopeda oraz dziennikarz - specjalista public relations
praktyczne warsztaty umożliwiające przećwiczenie zachowań w czasie symulowanych wystąpień publicznych
ćwiczenia odbywają się przed kamerą i mikrofonem
liczebność grupy - do 8 osób
14 godzin dydaktycznych - 2 dni po 6 godzin
Ile zapłacę?
2 500 zł + 23% VAT
w powyższej kwocie zawarte są koszty dydaktyczne, pomoce szkoleniowe, komplet plików z własnymi nagraniami oraz serwis kawowy i obiadowy
Cele
dostarczenie wiedzy na temat przygotowania się do wystąpień publicznych oraz jak pracować nad techniką mowy i kulturą słowa
szczegółowa analiza przedstawionych prezentacji ze szczególnym uwzględnieniem języka i konstrukcji wypowiedzi, estetyki komunikatywności przekazu werbalnego
Korzyści
uzyskanie praktycznych wskazówek jak budować własny wizerunek zgodny z zaplanowanymi celami
jak dobierać i prezentować argumenty podczas prezentacji, szkoleń, negocjacji, spotkań biznesowych lub innych wystąpień publicznych
Ramowy program
Dzień 1
Prezentacja jako interakcja pomiędzy prezenterem a audytorium
Siła wizerunku prezentera – umiejętność kierowania swoimi emocjami
Język prezentacji a uwiarygodnienie prezentacji:
Styl wypowiedzi
Dobór słownictwa
Ekspresja językowa
Zwięzłość wypowiedzi
Ekspresja brzmieniowa prezentacji
Wyrazistość mówienia jako wzmocnienie komunikatu
Estetyka operowania głosem
Ekspresja jako środek przyciągania i utrzymywania uwagi słuchaczy
Szczegółowa analiza przedstawionej prezentacji ze szczególnym uwzględnieniem (część praktyczna):
Języka wypowiedzi
Konstrukcji wypowiedzi
Estetyki przekazu werbalnego
Komunikatywności przekazu
Dzień 2
Komunikacja społeczna, czyli jak ludzie się porozumiewają
Sposoby komunikowania i ich skuteczność w określonych sytuacjach
Kanały komunikacji
Rola pierwszego wrażenia w kontaktach z publicznością (odbiorcami)
Efekt „pierwszeństwa” i „świeżości” w konstruowaniu wypowiedzi
Co to jest “timing” i jaka jest jego rola
Stres w wystąpieniach publicznych i jego motywująca rola
Komunikacja niewerbalna – rola gestów, elementy body language
Prezentacje publiczne
Język i konstrukcja wystąpień publicznych – master message prezentcji
Opanowywanie stresu
Jak określić i wspierać własne mocne strony osobowości?
Postawa, sylwetka, gesty
Zdobywanie i utrzymywanie zainteresowania audytorium
Mówca a audytorium, budowanie relacji z odbiorcami
„ice breakers”, czyli wzbudzanie zainteresowania
Motywacje i możliwości odbiorców
Ingracjacje, komplementarność cech mówca-odbiorcy
Moderowanie dyskusji, odpowiedzi na pytania audytorium
Opanowywanie dezaprobaty, komunikowanie zmian i kontrowersji
Studia przypadków, ilustrowanie słowne wystąpień
Strategie udzielania odpowiedzi na pytania, trudne sytuacje, obrona własnych poglądów i wizerunku
Co jeszcze warto wiedzieć?
Szkolenia odbywają się w salach wykładowych oraz studiu treningowym Centrum Edukacji Medialnej Polskiego Radia w nowym budynku przy al. Niepodległości 77/85 w Warszawie.
Istnieje możliwość bezpłatnego korzystania z parkingu w trakcie trwania szkolenia.
Uczestnicy otrzymują certyfikat po ukończeniu szkolenia.